lördag 23 augusti 2008

Roligt att jobba med Xhazi i dag!

Vaknade till mobilens enerverade väckning 06.00 i morse (måste ändra signalen). Kände mig inte utsövd eftersom jag av någon anledning vaknat flera gånger under morgonen, men studsade ändå ur sängen. Bara en timme till avfärd mot agilitytävlingen i Gagsmark.

Snabbdusch för att vakna och så ner i köket för att fixa en termos kaffe - starkt sådant. När jag en stund senare åkte hemifrån stod termosen kvar på köksbänken. Fasiken! Jag hade verkligen behövt det där kaffet.

I Xhazis agilitylopp var jag inte nöjd med att han inte, som vi gör på träning, stannade på kontaktfältet. Tog därför tillbaka honom och valde därmed en diskning. I hopploppet var jag riktigt nöjd med Xhazi. Han fick en vägran på slalomet, men i övrigt var han felfri och följsam. Roligt! Loppet gav faktiskt en tredje plats.
För Käcks del blev det bara diskningar i dag. Så kan det också gå i agility.

Hade hoppas komma hem i tid för att gå på en surströmmingsskiva hos en tidigare kollega. Men tävlingen drog ut på tiden och jag insåg till slut att jag inte skulle hinna till det högtidliga surströmmingsburksöppnandeklockslaget (sorry, Laila!).

Kanske lika bra eftersom jag förmodligen varit en tråkig festgäst. Har varit svintrött sedan jag kom hem och nu orkar jag inte vara vaken längre. I morgon ska jag packa för Stockholmsresan. Men det orkar jag inte tänka på just nu. I morgon är den annan dag. Godnatt!

5 kommentarer:

japp sa...

Hej Yvonne..

Du e verkligen så duktig me dina grabbar.. trist me diskningar, men ibland gör de nog inget, man kan ju inte alltid vara på topp, de brukar ju gå bra för er.

Om du vill kan du kika in hos mina valpar på deras sida nu..

http://low2biastar.blogspot.com

de börjar ju bli såå stora. 4v i fredags.
2 hanar är bokade och 1 tik ska vi ha själv..så 3 tikar ska ut, hoppas de som hört av sig bestämmer sig snart.

Du har då verkligen fullt upp jämt..man svettas ju då man läser om dina resor hit å dit.. inte konstigt du glömde termosen på bordet i farten.

Ha det jättebra..kram på dej å killarna. Helén, Lowiz, Bianca och alla de 6 valparna.

Anonym sa...

Titta vad jag hittade (scrolla ner en bit...): Agilitybilder från Nabo

Anonym sa...

Nu har tillochmed jag gått och blivit modern och skaffat bärbar hemma ! Belive it or not !! så nu kan jag kika in här lite oftare:-) / Kram Maria

Anonym sa...

Synd att ni missade en bra fest, men vi får göra ett nytt försök att ses någon annan gång dvs...
Ha det så gott!!!

Yvonne sa...

Grattis till valparna Helen! Ska kika närmare på dem.

Tack Hanna, det var kul att se Nathalies bilder från tävlingen. Xhazi såg mycket målinriktad ut.

Men Maria! Har du skaffat en dator? Grattis till det! Först en platt-tv och nu detta, inte illa ;-)

Vi kommer gärna på fest en annan gång. Det kändes trist att missa den, men jag var grymt trött när jag äntligen kom hem. Vi kan väl träffas någon annan dag?