tisdag 19 augusti 2008

Hösten är här med jobb och förväntan

Semestern är över. Sommarvärmen slut. Höstmörkret här. Regnet öser. Vardag. Måndag. Jobb. Tungt? Nej, det känns faktiskt bara bra!

Jag kanske låter äckligt positiv, men jag har alltid gillat hösten. Känner förväntan och spänning inför de nya saker hösten brukar innebära. Dessutom har jag upplevt en toppensommar. Bästa semestern EVER! Vi har rest mycket och upplevt många roliga saker. Träffat kära vänner. Har kopplat av och mått gott. Levt i stunden.
Där. Här. I dag. Nu.

Jag är utvilad, men också grymt sugen på nya jobb och utmaningar. Det enda som känns lite tungt känns är att komma ikapp med e-posten. Men det är bara att hugga i och plöja inkorgarna.

I kväll har jag startat två nya kurser för Hundshuset, rallylydnad och vardagslydnad. De närmsta veckorna väntar många nya kurstarter. Det är alltid kul att dra igång en ny kurs och möta förväntansfulla deltagare.

I höst väntar också en hel del uppdrag som ordförande för SBKs centrala agilitysektor. Det blir både roliga uppgifter och förmodligen tuffa beslut. Till det roliga hör bland annat att åka på agility-VM i september. Vad de tuffa sakerna blir återstår att se.

Men visst ska livet ska vara både upp och ner? Om allt alltid vore toppen skulle man förmodligen inte kunna uppskatta det. När man hamnar i dalar ibland lär man sig uppskatta desto mer de gånger man hamnar i topp. Motgångar lär oss att njuta av medgångar.

Nej, nu är det bäst att sluta innan jag låter alltför klyschig! Godnatt.

Inga kommentarer: