fredag 22 augusti 2008

Kaiser tar heller till tassar än tänder

Det blev inte mycket "panikträning" av hundarna i dag. Jag har haft fullt upp med jobb vid datorn och inte hunnit med hundarna så mycket under dagen. Tur att Måns tog med de på en milslång promenad!

Jag är ändå ganska nöjd med dagen. Har hunnit beta av det mesta av den obesvarade e-post jag hade i inboxarna. Jag är också nöjd över att äntligen ha skrivit om min kursplan för fortsättningskurs i agility. Startade en sådan kurs för Piteå Brukshundklubb i kväll, så det var ju på tiden.

Nu är klockan mycket igen. Jag som har tänkt stiga upp tidigt för hundträning. Käck och Xhazi ska få slalom- och kontaktfältsträning inför lördagens tävling. Kaiser ska förstås träna på Canis-läxan.

Bland annat måste Kaiser fortsätta träna grundfärdigheterna för apportering, vilket inte riktigt är hans grej. Kaiser tar hellre till tassarna än tänderna när det gäller föremål. Något som sist fick instruktör Maria att dra häftigt efter andan! Big no no för en lydnadshund! Nåja, Kaiser kommer aldrig att tävla lydnad. Han behöver inte lära sig apportering. Fixar han grundfärdigheterna så är jag nöjd. Mer än nöjd.



Apportering är inte Kaisers grej riktigt. Vår leonberger Raham var däremot duktig på att apportera och bära. Så här stilig var han då.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Raham ja, han var duktig på att bära, å så mysig han var. Jag saknar honom nu när jag ser korten.

Yvonne sa...

Visst var han en fin och mysig hund. Jag saknar honom ofta, men är glad att vi fått ha honom.
Hoppas att du och familjen har det gott. Kram Yvonne