onsdag 20 augusti 2008

Det regnar - igen...

När rallarrosen blommat ut är sommaren över. Men än finns det ett par knoppar kvar i toppen.

Regn, regn, regn...

Det börjar bli som OS - för mycket! Regnet och sporten får gärna ta slut nu. Båda sakerna tar liksom över allt annat. Inte för att jag har så mycket tid över till tv-tittande. Hemmet är i kaos. Damm, papper och tvätt har samlats i högvis efter våra resor.

Dessutom ska jag ut och resa igen redan på söndag. Känns lite motigt när vi nyss kommit hem, men det blir ändå roligt. Det är dags för den tredje träffen på Canis klickertränarutbildning. Har dock ågren över att jag inte hunnit träna så mycket på läxan. Det blir panikträning de sista dagarna och sedan får jag hålla tummarna att Kaiser visar sig duktig på kursen.

Faktiskt har det varit ett par korta uppehåll i regnandet i dag. Gick ut med kameran i ett försök att fånga sommaren när den möter hösten:

Nyponrosorna är snart vissna.


Rågen mognar. Skördetiden närmar sig.

Det blev inte många blommor på våra Ölandstokar i år. Det här är en av de få stackarna i vår rabatt.

Regnsamling under svamphatt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så avundsjuk på dig o din canisutbildning! Du måste rapportera allt från nästa kursgång i bloggen!

Anonym sa...

Jag säger som Maria: Wow vad du fotar fina bilder!!!
Kanske dags att byta yrkesbana snart igen???

Gärna lunchdejt någon dag, i dag passar tyvärr inte för mig. Men kanske i morgon, fredag?

Yvonne sa...

Hej Hanna! Jag är lite nervös denna gång. Har verkligen slarvat med läxan så jag vet inte om jag törs skriva om nästa gång i bloggen... gulp!

Tack Laila! Jag kanske kan börja vicka på PT som fotograf... hahaha!
Vi kan väl höra av varandra imorgon och kolla av lunchen?

Anonym sa...

Jättefina bilder!