tisdag 29 april 2008

Tillbaka till vardagen

Det blev en riktigt härlig, men oplanerad semestertripp till Umeå i helgen!

Husvagnsliv med shopping, friluftsliv och en hel del avkoppling har det blivit. Både jag och Måns ekiperade oss rejält på Intersport med nya kläder, skor och jackor. Roligt och välbehövligt! Hann också hälsa på en klasskompis från tiden på journalistlinjen i Kalix.

Jag tog med datorn, men det blev inte av att försöka få access till internet (som tydligen skulle finnas på campingen). Förra blogginlägget skickade jag från mobilen, men lite knöligt är det ju att plita på de små, små tangenterna.

Hann med en del geocaching också. Man hamnar verkligen på en del oväntade platser och får vara med om ovanliga saker! Förutom den högst märkliga trädgården (förra inlägget) har vi hittat ett påskägg i skogen, funnit en mycket finurlig gömma mitt ibland en kundvagnsparkering vid en stormarknad, besökt Sveriges minsta brandstration, sett en vattendriven spånhyvel och fått reda på hela historien om det gamla militära övningsfältet Gumboda hed (numera mer känt som platsen för en countryfestival).

Hela kvällen (fyra timmar!) har jag suttit i telefonmöte med Centrala agilitysektorn (C-AS). Våra möten har en tendens att bli väääldigt långa. Det är alltid mycket som ska avhandlas. Kommande roliga händelser som ledamot i C-AS är att åka och titta på Sveriges bästa agilityhundar som tävlar SM på Öland i juni och världens bästa hundar på VM i Helsingfors i September. It´s a dirty job ... ;)

I morgon är det back in business igen. Kul det också!

Inga kommentarer: