tisdag 13 juli 2010

Badbrudar och regnväder

Lycka som badbrud.

Hexxa svalkar sig i sommarhettan.

Det har varit ett par riktigt heta sommardagar. I brist på egen pool tillverkade jag ett litet hundbad för svalka och vattenlekar. Käck tyckte vattendjupet var lite fjuttigt och försökte muddra min bassäng, tillverkad av en presenning och några brädor, genom att gräva. Hexxa och Lycka tyckte däremot bassängen funkade för blöta ner sig. Lycka verkar också kunna bli ett riktigt blötdjur.

I dag planerade jag att åka till Barnens Hus och köpa en liten barnpool (grävsäker) eller sandlåda i plast. Men solen svek så det får vänta någon dag till. Ägnar mig istället och tvätthögen. Det är ju så härligt att hänga ut den på tork. Nehej, det började visst regna... Jodå, jag hann hänga ut tvätten innan. Suck.

Lycka i kvällssol.

Fina Hexxa och Käck!

Inga kommentarer: