måndag 8 juni 2009

Kaisers första lopp utan diskning

Läcker hängbro i trä i Robertsfors.

Det blev en trevlig helg i Nordmaling. Vädret var motsatsen till förra helgens sommarchock. Några få plusgrader, blåst och regn. Brrr!

På lördagen lyckades jag och Kaiser komma oss runt en hel bana utan diskning. Visst var han okoncentrerad på grund av alla hundar runt banan. Det resulterade i två vägringar och fem fel i slalom. -Vi fick också en del tidsfel eftersom Kaiser valsade ut i flera vida svängar. Men jag är ändå glad åt vårt första lopp i mål. Med Käck gjorde jag handlingsmissar som ledde till diskningar i båda loppen. Klantigt.

Efter tävlingen passade vi på att ägna oss åt lite geocaching, vilket bland annat ledde oss till Ella Fitzgeralds dass! Vi avslutade denna nationaldag med att smaska svenska jordgubbar med grädde. Mums!

Söndagen blev det inte mycket agility för mig. Jag vaknade tidigt med migrän. Insåg att jag inte skulle kunna åka och tävla på morgonen. Men efter att ha medicinerat och sovit några timmar till kände jag mig piggare och vi åkte till tävlingsplatsen. Anlände strax innan banvandringen för agilityklass 1. Banan verkade rolig, men inget som skulle vara svårt för Kaiser. Om han kunde koncentrera sig på jobbet vill säga... Det kunde han inte! Redan i starten hade han spanat in en liten hundtjej som han ville hälsa på. Något han också gjorde efter att ha hoppat ett hinder. Vid dagens andra lopp hände samma sak. Tråkigt eftersom han faktiskt är riktigt duktig och gillar agility.

På hemvägen passade vi också på geocacha. Det ledde oss bland annat till en spännande hängbro i Robertsfors och Lövångers vackra kyrkstad. Vid två av gömmorna stötte vi på andra personer som var ute i samma ärende. Roligt!


Kvällssol över E4 på hemvägen.

Inga kommentarer: